Dataset Viewer
Auto-converted to Parquet Duplicate
Marcaj de timp
stringdate
2025-03-07 12:45:56
2025-10-21 11:09:56
În ce măsură crezi că rețelele sociale îți afectează starea emoțională, mai ales când vezi știri negative?
stringlengths
4
969
Care este o lecție importantă despre reziliență și adaptare pe care ai învățat-o recent?
stringlengths
1
2.31k
Cât de mult crezi că politica afectează sănătatea mentală a oamenilor? Poți să detaliezi un moment în care ai simțit stres din cauza deciziilor politice?
stringlengths
4
1.75k
Cum ai fost afectat de discuțiile despre război, criza economică, alegeri sau alte subiecte tensionate?
stringlengths
4
956
Ce rol crezi că are comunitatea sau sprijinul social în menținerea sănătății mentale în vremuri dificile?
stringlengths
3
1.07k
Cum îți reîncarci bateriile după o perioadă stresantă?
stringlengths
4
786
Ai simțit o scădere a interesului sau a plăcerii pentru activitățile curente?
stringclasses
5 values
Te-ai simți trist(ă), deprimat(ă) sau fără de speranță?
stringclasses
5 values
Dificultăți în a adormi sau în a menține somnul, sau de a dormi prea mult?
stringclasses
5 values
Te simți obosit(ă) sau ai puțină energie?
stringclasses
5 values
Lipsa poftei de mâncare sau mâncat excesiv?
stringclasses
5 values
Te simți prost cu tine însuți – sau că ești un eșec sau că te-ai dezamăgit pe tine sau pe familia ta?
stringclasses
4 values
Nu te poți concentra asupra lucrurilor, cum ar fi să citești știrile sau să te uiți la televizor?
stringclasses
5 values
Te miști sau vorbești atât de încet încât alți oameni ar putea observa o schimbare? Sau atât de agitat sau neliniștit încât te-ai mișcat mult mai mult decât de obicei?
stringclasses
4 values
Gânduri că ar fi mai bine să mori sau gânduri de a te răni în vreun fel?
stringclasses
4 values
Te-ai simțit nervos/nervoasă, anxios/anxioasă, sau la limită?
stringclasses
5 values
Nu ai putut să-ți oprești sau să-ți controlezi grijile?
stringclasses
5 values
Te-ai îngrijorat prea mult despre diverse lucruri?
stringclasses
5 values
Nu te-ai putut relaxa?
stringclasses
5 values
Ai fost atât de neliniștit/neliniștită astfel încât nu ai putut sta locului?
stringclasses
4 values
Ai devenit ușor enervat(ă) sau iritabil(ă)?
stringclasses
5 values
Ai simțit frică de parcă s-ar putea întâmpla ceva îngrozitor?
stringclasses
4 values
PHQ-9
int64
0
23
GAD-7
int64
0
21
07.03.2025 12:45:56
In mare masura, in general le evit.
Dupa al doilea copil a rebuit sa ma adaptez la noua viata, mult mai stresanta.
Da, de curand, cand a aparut Georgescu pe scena politica. Parca toti au luat-o razna.
M-am stresta un pic, recunosc.
Cred ca e foarte important sa ne ajutam reciproc.
De obicei ma culc.
Mai mult de jumătate din zilele acestui interval
Câteva zile
Câteva zile
Aproape în fiecare zi
Aproape în fiecare zi
Deloc
Mai mult de jumătate din zilele acestui interval
Deloc
Deloc
Câteva zile
Câteva zile
Câteva zile
Câteva zile
Deloc
Câteva zile
Deloc
12
5
31.03.2025 21:56:21
Într-o oarecare măsură, de regulă incerc să mă detașez.
Să strâng din dinți și să merg mai departe chiar dacă sunt nemulțumit de cele întâmplate.
Cred că într-o măsura mare, fiindcă deciziile politice pot influența nivelul de trai. Un moment stresant a fost legat de anularea alegerilor.
Am fost revoltat în legătură cu războiul, îngrijorat și prevăzător legat de știrile economice și cu alte subiecte depinde de miza lor.
Familia are un rol foarte important, comunitatea un rol mediu si societatea un rol oarecum mai limitat.
Odihnindu-mă, dormind, stând cu familia, călatorind, disuctând bând un pahar de vin
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
7
6
03.04.2025 12:05:25
Moderata
Nu știu
La anunțarea faptului că România sprijină Ucraina cu arme
Moderat
Nu înțeleg
Dorm
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Aproape zilnic
Deloc
Deloc
Aproape zilnic
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Aproape zilnic
Câteva zile din acest interval de timp
8
8
03.04.2025 19:03:06
Nu simt ca ma afectează. De fapt nu prea ma mai uit la știri negative.
Nu-mi vine nimeni în minte acum.
Afectează în special emisiunile politice. Îmi pare ca deformează gândirea. Stresul apare când sunt luate masuri fiscale.
În special discuțiile despre război îmi provoacă frica
Contează empatia.
Nu fac ceva special, doar ma liniștesc atunci când lucrurile intra în linie dreapta
Aproape zilnic
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Aproape zilnic
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Aproape zilnic
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
11
11
03.04.2025 22:27:01
In niciun fel
Sa merg inainte
Da, cand m-am certat cu familia din cauza lui CG
Teama
Important
Filme, somn, masaj, sport, piscina
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
5
6
27.04.2025 10:43:06
De obicei nu urmaresc stiri negative sau canale te televiziune pe social media, insa in general aplicatiile social media imi afecteaza timpul si observ ca notificatile imi intrerup munca si ca in general ma atrag spre procrastinare.
rezilienta creste odata cu expunerea la factori stresanti, adaptarea nu creste neaparat cu stresul.
Alegerile din 2024 au fost cu adevarat stresante
Am speranta ca UE va continua sa ajute Ucraina, nu m-au afectat prea mult discutiile deoarece aceste conflicte nu sunt noi.
Un rol important, insa nu major. Familia ar trebui sa fie pilonul principal.
De obicei imi iau o vacanta in afara tarii.
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
4
3
15.05.2025 17:07:18
Depinde de știri și dacă starea mea de spirit era deja proastă înainte să văd conținutul respectiv.
Să nu te bazezi pe nimeni și mereu să ai măcar o idee de plan de rezervă în caz că ceea ce îți propui nu îți iese sau nu te ajută nimeni.
Depinde de fiecare om. Personal, alegerile prezidențiale curente mă fac să realizez cât de multa ură față de femei, discriminare, misoginie și misoginie internalizata exista în jur.
Nu prea am fost afectată pentru că nu mă mai surprinde nimic, însă este frustrant să vezi că unii se lupta pentru democrație, drepturi și libertate iar restul vor să ne întoarcem iarăși la fascism. Iar ca și femeie e și mai supărător sa vezi cum este normalizat misoginismul.
În mod normal ar trebui sa fie un sprijin în plus, însă abia în rândul generațiilor mai tinere este încurajata terapia și importanta sănătății mentale.
Prin activități relaxante: urmăresc un film, ascult muzica, gătesc o mâncare favorită.
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Aproape zilnic
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
7
13
15.05.2025 17:10:49
Consider ca retelele sociale afecteaza, pe o scara de la 1 la 10, la un nivel de intensitate de nota 8. Sunt tanar si am crescut cu internetul, am 23 de ani si multe idei mi s au format prin retelele sociale. Dupa o varsta am inceput sa diferentiez realitatea de social media si ce imagine se creeaza pe aceste retele, dar sunt lucruri ce raman ingropate adanc si greu de dezgropat. In primul rand stima de sine este cea mai afectata, avand drept consecinta, in cazul meu, probleme de socializare deoarece ma consider judecat pentru orice fac, deoarece daca fac ceva, sa zic, un gest sau o gluma, imi amintesc cum pe net am citit comentarii de ura intr un context foarte similar.
Este foarte important sa iti faci tu propriile tale opinii si sa nu te lasi influentat de cineva, fie ca e o persoana pe care multi o indragesc, fie ca e cineva pe care tu indragesti sau chiar cineva pe care nu suporti.
Nu e un subiect care ma afecteaza prea mult, sunt de abia intors in tara si asta a fost pe neasteptate, credeam ca voi sta in afara mai mult deci politica romaneasca era un subiect de foarte mic interes.
personal nu am lasat asta sa ma influenteze foarte mult, insa o perioada buna, oameni dragi din familia mea au fost foarte afectati. nu mi a prins bine sa imi vad familia in astfel de situatie.
intr o lume ideala, comunitatea este intelegatoare si nu judeca. te indruma spre ajutor si nu arata cu degetul cand spui ca esti victima. comunitatea poate demonstra ca nu esti singur in lupta pe care o duci
deobicei izolare sociala, fumez marijuanna si ascult muzica tehno sau drum and bass pentru a putea disocia/a putea sa ma distrag de realitate. nu e cea mai sanatoasa/curajoasa metoda.
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Aproape zilnic
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Aproape zilnic
Aproape zilnic
21
19
15.05.2025 17:13:23
Aproape deloc
Din pacate nu am invatat nimic, eventual doar sa-mi zic aia e
Politica poate afecta sanatatea mentela prin faptul ca in loc sa ajute oamenii, ii demonizeaza pe cei cu probleme, ori fac legi astfel incat sa ii incurce cat mai mult, de exemplu retinerea permisului celor ce iau medicamente ce nu afecteaza condusul fie considerand in mod eronat ca afecteaza (acelea diind foarte putine si deja avand avertismente clare pe ambalaj) fie prin folosirea aparatelor de testare ce au rate extrem de ridicate de fals pozitiv, cunosc suficiente cazuri care au ramas pe drum in concediu, unul fiind avand si copii cu el pentru fals pozitiv
In afara de ce se intampla cu retinerea permiselor nu m-au afectat prea mult, in caz de razboi mor ce nu ma deranjeaza, mai mult ma afecteaza permisul si ce se intampla cu economia pentru ca dupa ce ca abia sunt in stare sa muncesc, salariul valoreaza tot mai putin
Functioneaza numai pentru cei ce nu sufera de depresie cronica, pentru ceilalti, maxim amana inevitabilul
Dupa ce am incercat tot felul de metode, am descoperit ca nimic nu functioneaza, dorm sau ma uit la filme, eventual ies cu masina la plimbare 3-400km, nu ma ajuta decat in sensul ca atunci cand dorm sunt mai odihnit, atunci cand ma intorc acasa dupa condus dorm mai mult, ar mai fi clubul dar acolo desi ma destind imi strica somnul
Aproape zilnic
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Aproape zilnic
Câteva zile din acest interval de timp
Aproape zilnic
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Aproape zilnic
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
22
7
15.05.2025 17:35:44
Nu folosesc facebook sau instagram sau alte retele de socializare mainstream dar urmaresc stirile in mod regular si pot sa zic ca oricat de mult incerc sa nu ma las afectat tot imi schimba starea de spirit. In special cand vad stiri sau evenimente care ma afecteaza pe mine ca cetatean in mod direct, nu ma refer la accidente sau crime, ma refer la situatia actuala a lumii, razboaie, alegerile de acum sau alte aberatii pe care le scuipa cineva pe internet pentru publicul larg.
E foarte important sa ai o stare mentala ok ca sa te adaptezi la diferite situatii. Consider ca o persoana anxioasa de natura sau chiar deprimata nu poate lua cele mai bune decizii pentru el sau ea.
Destul de mult, chiar acum cu alegerile prezidentiale. Cred ca divizarea poporului poate duce la un stres si o frica majora in populatie.
Incerc sa nu ma las afectat de toate astea dar se simte o presiune uriasa datorita situatiei in care ne aflam. Oricat de mult incerci sa ignori, nu ai cum sa ignori preturile la alimente de baza de exemplu sau oamenii normali de pe strada care devin tot mai agresivi verbal sau fizic.
Cred ca este foarte important sa existe o astfel de comunitate care sa ofere sprijin. Doar ca nu prea exista la noi in tara, de cele mai multe ori nu ma regasesc in astfel de comunitati datorita stigmatizarii si a viziunilor complet distorsionate ale membrilor din comunitate.
Un weekend prelungit undeva in natura departe de alti oameni sau doar stau inchis in casa si ma joc pe calculator.
Câteva zile din acest interval de timp
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Aproape zilnic
Câteva zile din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
20
11
15.05.2025 17:38:08
destul de mult
nu am avut
destul de mult
nu m a afectat efectiv, dar mi se pare trist
nu stiu
bag un pai)))
Câteva zile din acest interval de timp
Aproape zilnic
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
11
7
15.05.2025 19:15:55
Destul de puțin
Sa nu îmi spun părerea de la început
Într-o măsură destul de mica când vine vorba de politică normală dar nu și acum când mare parte din populație tine cu oameni care au idei extremiste
Destul de mult fiindcă este în joc soarta unei țări întregi și al unor drepturi fundamentale
Un rol foarte important
Cu muzica și solitudine
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Aproape zilnic
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Câteva zile din acest interval de timp
12
15
15.05.2025 20:02:39
Personal pe mine deloc, în afară de dependența de dopamină din scrolling. Sunt rațional și nu sunt deloc afectat de orice știre ar fii, poate sunt și puțin desensitized.
Nu chiar recent dar nu cred în iluzii, teorii, păreri pripite.
Mult, familia mea este într-un stres aproape continuu de la știre la știre, ei nu sunt la fel de raționali și educați ca mine.
Deloc, sunt în continuare rațional și știu că nimeni nu-și dorește dezastru fără rost, mișcările astea politice se fac smart și totul se bazează pe iluzii publice, nu neapărat pe dezastru practic.
Depinde de comunitate, având nevoia de apartenență la grup mi se pare normal să căutăm și poate chiar să ne stabilim într-un loc, dacă gândurile sunt comune, pașnice, lupta pentru un scop, mi se pare benefic.
Cannabis
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Aproape zilnic
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
5
1
15.05.2025 20:57:52
actualmente intr-o foarte mică măsura(cca 1 an, post depresie)
am luat cunostinta cu sistemul psihiatric din romania, gratie unei depresii morbide combinate cu sindrom de burnout. initial am vrut terapie psihologica, am fost indrumat spre psihiatru(doar pe calea aceasta se pot obtine in mod legal sedinte de terapie psihologica decontate de cnas). odata ajuns la această individă mi-a trântit-o franc în față ca ea decide daca vad sau nu psihologul la ochi si ca ce solicit eu nu contează, practic m-am simtit ca un vierme in fata sa, aceasta creatura atotputernica cu drept de viata si de moarte asupra mea. a decis sa mă puna pe tratament medicamentos, xanax si incă ceva benzo al cărei denumire imi scapa, dar le știam efectele, maicămea se zombificase de la xanax. in plus urma sa fiu luat in evidenta, urma a-mi fi anulat permisul de conducere care era mijlocul meu de asigurare a existentei. am decis sa refuz aceasta cale si am inceput sa caut activ metode de a te vindeca de depresie. am ajuns pe research gate unde am gasit o bibliografie foarte bogata legata de cercetari asupra psihedelicelor, in special psilocibina si lsd. drept pentru care am devenit curios de unde o pot procura aflând cu stupoare ca sunt ilegale. nu am vrut sa iau calea dealerilor sau mai stiu eu ce alte metode dubioase, asa ca mi-am asumat raspunderea asupra propriei mele bunastari, am inceput o munca titanica de documentare intr-o plaja fascinanta de discipline: micologie, botanica, chimie, psihanaliza, psihologie si spiritualitate. dupa vreo 2 ani devenisem expert in micologie, inscris in toate grupurile de ciupercari, ajutand oameni la identificarea speciilor, anumite grupuri fiind unele de raspuns de urgenta in cazul otravirii cu ciuperci, multi medici de la urgente(niciodata din romania) apeland la expertiza membrilor grupului. să n-o lungesc prea mult, după 2 ani de cautari, am gasit primele psilocibe pe care le-am identificat cu 100% incredere, dar deja imi vindecasem depresia, doar urmandu-mi nou-descoperitele pasiuni. impins de curiozitate le-am si ingerat, urmand exact protocoalele descrise la hopkins, sau andrew huberman, sau stanislav groff. am facut totul ca la carte, inclusiv partea de integrare postpsihedelica, fapt ce a condus la nastereabmea ca scriitor aspirant ce sunt in ziua de astazi. ciupercile mi-au salvat respectiv schimbat viața literalmente.
am simtit stress din cauza deciziilor politice in momentul in care pnl psd si aur au votat legea "fără droguri la volan" lege care nu tine cont de circumstante, concentratie, daca sunt in masura sa afecteze sau nu capacitatea de a conduce autovehicule, cunoscând rezultatele diverselor studii efectuate la universitati de prestigiu in legatura cu dmt-ul endogen, practic orice om de pe planeta asta produce dmt la nivelul sistemului digestiv, dmt in cantitati foarte mici, dar capabile a lăsa urme metabolice ce pot fi depistate la analize, fapt care ar conduce la o absurditate, românia devenind astfel o potentiala colonie penitenciara, lasând loc la abuzuri din partea autoritatilor
nu ma mai las atras in polemici sterpe, nu mai sunt interesat de subiecte meschine, am ajuns dupa indelunga munca cu mine insumi la o filosofie de viata oarecum orientala, de factura budista sau spirituala, in sensul ca daca ma afecteaza si pot schimba ceva, o voi face, iar daca nu nu are sens sa ma stresez pentru lucruri care nu sunt in controlul meu. practic am invatat să trăiesc in prezent, iar practica si experienta ma ajuta sa ma surprind oridecâte ori o iau hăisa, în trecut sau viitor si cu ajutorul tehnicio de respiratie sa ma ancorez inapoi in prezent.
nu time de societate/comunitate. nu e nici datoria ei nici in posibilitatile ei. sănătatea mental e singura intimitate pe care o mai avem în prezent si dpmdv asa ar trebui sa rămâna, in sensul ca nicio comunitate oricatbde bine intentionata ar fi ea nu te-ar putea ajuta sa-ti depăsesti anumite conditii fără concursul tău. da, sunt de acord cu ajutorul solicitat dar nu cel nesolicitat, precum se vehiculeaza că vor sa deschidă centre de dezintoxicare prin care sa te interneze fortat daca te-au depistat ca ai consumat substante.
imi iau coșul, petarde în buzunar, tigari în celălalt buzunar si urc muntele. indiferent daca e vara sau iarna sigur gasesc ceva ciuperci delicatese sau medicinale prin pădure. mă ajută să mă reconectez la sursă oridecâte ori este necesar. mai recent, am devenit pasionat si de plantele medicinale, am caiete pe care le umplu cu informatii despre fiecare planta, in ce afectiuni ajută, totul facut in modul cel mai riguros cu putinta, căutând bibliografiile pe research gate sau google scolar.
Deloc
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
1
2
15.05.2025 22:52:11
Foarte mult. Am perioade când șterg anumite aplicații din cauza asta (tiktok etc)
Nu știu cum sa răspund la aceasta întrebare, scuze.
Foarte mult, mai ales acum cu alegerile. Eu sunt momentan foarte stresata din cauza divergentelor politice dintre mine (millennial) și părinți (boomers). Locuiesc în străinătate și ideologiile mele sunt foarte liberale pe când părinții sunt foarte conservatori. Cu maica-mea mi-e și frica sa deschid subiectul iar taicamiu are o retorica foarte hateful MAGA style și ma simt foarte hopeless. Tot ce pot sa fac este sa ii spun ca nu ma pricep și nu e ceva la care ma gândesc doar ca sa evit conflictul. Am și alți prieteni în aceeași situație ca mine.
Mi-au înrăutățit anxietatea.
La cum sunt lucrurile în prezent nu prea au un rol pozitiv în general pentru ca toată lumea se axează pe worst case scenarios
Ies cu câinele în natură și încerc sa ma desprind cât de pot de ce se întâmplă.
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Aproape zilnic
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Aproape zilnic
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
11
18
16.05.2025 18:56:28
Maxim, de aceea încerc să evit și să dau unfollow acelor pagini care promovează lucruri negative
În primul rând, mi se pare ca folosim prea des și prea insistent cuvântul reziliență. Nu îmi vine în cap o lecție învățată curând, dar cred ca zilnic mă adaptez vieții. Poate ca lecție învățată curând despre adaptare, este aceea ca m am adaptat și am evitat să judec alegerile politice ale oamenilor din jurul meu.
Acum simt stres, deoarece completez chestionarul fix cu 2 zile înainte de alegerile prezidențiale, turul 2. Simt o tensiunea majoră în aer și parcă niciodată nu a fost o miză așa de mare. În primul tur, chiar am avut atacuri de panică, deci clar ca politica afectează sănătatea mentală, în special pe cea a oamenilor care înțeleg și fac diferența între est și vest.
Prin anxietate, stres, atacuri de panică, frica, neputința
Un rol esențial, deoarece oamenii ridică oamenii, și în momente cheie, nu e recomandat să rămâi singur, ci să te înconjori de oameni pe care te poți baza
La tara, in zona rurală cu muncile câmpului. Natura este cel mai bun energizant
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
2
6
16.05.2025 19:19:15
Stirile negative nu ma afecteaza mai mult decat inainte. S-a schimbat doar canalul prin care ele ajung la mine: inainte mai mult via TV/radio, acum via retele sociale. Ceea ce insa imi afecteaza starea emotionala mai degraba este faptul ca fake-news-urile si manipularile mediatice nu au limite pe retelele sociale. Potentialul de a amplifica teorii ale conspiratiei este urias pe retelele de socializare, spre deosebire de caile media clasice, unde exista verificare a informatiei.
Am un job solicitant, fac foarte mult multi-tasking, schimband contextul de lucru de mai multe ori pe zi, am copii in crestere. Niciodata nu am abandonat si nu mi-a fost teama. Am simtit insa si inca simt oboseala. Nu pot sa numesc o experienta recenta de rezilienta. Tot ce am facut in ultimii 15 ani a fost asa ceva.
Oarecum o afecteaza. N-as vrea sa o detaliez, nu-mi face placere. Pe mine nu ma sperie oamenii politici atat cat ma sperie votantii lor, fara de care politicienii de azi nu ar fi posibili. Fenomenul e in primul rand social, nu politic. Oamenii cu multe nereusite personale acumuleaza frustrari si un apetit vindicativ care ii face sa cada victime ale acelui discurs politic care ii ajuta sa isi externalizeze vina, punand vina pentru toate esecurile lor personale pe seama altora. Vina e la altii, in exterior, niciodata la ei. Pe frustrare si pe frica se construieste ura, se alege o anumita clasa, sau categorie care trebuie blamata pentru tot ce nu le-a mers bine in viata, si fascismul are deja o usa deschisa catre vietile noastre.
Am aflat ca ororile despre care am citit in relatarile celui de-al doilea razboi mondial sunt si azi posibile. Ca unii oameni care par cumsecade pot fi capabili de cele mai reprobabile lucruri, daca sunt expusi suficient de mult la o propaganda care le exploateaza in mod personalizat frustrarile. E posibil sa existe o gena pentru asa ceva, cateva lanturi de aminoacizi disupusi intr-o nefasta configuratie, incat sa faca din rau realitate. Acesta a fost cel mai mare soc. De exemplu, faptul ca in secolul 21 in Europa exista oameni care nu simt niciunfel de compasiune (sau chiar se bucura) atunci cand, la cateva sute de km de tara noastra, un loc de joaca pentru copii este bombardat cu rachete balistice, luand 13 vieti de copii nevinovati. Atunci cand propaganda distruge umanitatea si banalizeaza raul iti dai seama ca acel abis al naturii umane care a facut posibil holocaustul in secolul trecut e la fel de prezent si de posibil si in acest secol.
Cred ca formarea unor comunitati axate pe valori comune ar putea sa ajute foarte mult. Toti avem nevoie sa stim ca nu suntem singuri, sa ne simtim continuti.
Calatorind, vizitand locuri noi, si citind carti.
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
4
2
16.05.2025 19:23:04
Ma afectează într-o mare măsură rețelele sociale, atât când vad lucruri pozitive extreme, nerealiste, dar și când vad lucruri negative. Unele știri îmi induc teama, revolta și îngrijorare.
Ambele sunt necesare pentru evoluția proprie, dar și pentru o stare de bine. Ce m-a făcut sa învăț cu adevărat aceste 2 concepte este faptul ca locuiesc într-o alta tara, complet diferita de România, unde acceptarea culturii și a diferențelor evidente de mentalitate între popoare este un aspect necesar.
Cred ca afectează într-o foarte mare măsură. Cel mai recent și pregnant stres l-am resimțit pe subiectul procesului electoral din România.
Ma simt foarte afectata, ma frustrează nedreptatea, dar și neputință mea de a schimba real lucruri la nivel macro.
Este foarte relevant, dar din păcate pare ca lipsește în societatea actuala.
Petrec timp cu cei dragi, ma plimb în natura, citesc..
Câteva zile din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
7
20
16.05.2025 21:43:20
Retelele sociale afecteaza in mare grad starea emotionala. Impactul stirilor negative este foarte mare asupra mea, fake news sunt din ce în ce mai greu de depistat.
Rabdarea si rezilienta merg impreuna.
Chiar acum, inainte de alegerile prezidentiale din 18 mai.
Aleg sa nu mai vad stiri, să citesc presa sau sa urmaresc dezbatere pe subiect. Din dorinta de breaking news apar multe informatii cu un impact emotional negativ ridicat si am refuzat sa le mai aud/ascult.
Comunitatea te poate ajuta sau blama daca alegi sa impartasesti temerile tale .
Prin dans si plimbare lungi.
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
8
6
16.05.2025 23:36:00
Depinde de știri, de politică stau departe, nu vreau să mă influențeze. Cazurile sociale mă mai impactează, de aceea de multe ori trec fara sa citesc, nu vreau să mă las afectata.
Un București blocat duminica trecută de un maraton a făcut ca un drum de 10 min sa dureze o ora. Am luat diverse decizii care s-au dovedit a fi nepotrivite. Dar am acceptat si am mers înainte.muk
Mult . Am simțit stres când soțul meu era foarte stresat anul trecut în decembrie de situația politică
Război, am simțit milă, apoi frica, apoi detașare. Restul incerc sa le privesc detașat. Nu pot sa schimb nimic, de ce sa le las sa mă impacteze?!
Un rol foarte important. Avem nevoie sa aparținem unei comunități, să simțim că avem cu cine să împărtășim, că trăim aceleași valori.
Somn
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
1
5
17.05.2025 00:11:14
Nu îmi afectează starea in nici un fel!
Nu am avut ocazia !
Da afectează starea mentala unor oameni, in special a celor slab informati !
Puțin suparat și dezamăgit!
Are un rol important, pt ca mulți oameni se sperie imediat la aflarea unor probleme grave!
Cu odihna și cu multa ,multa liniște!
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
0
1
17.05.2025 02:02:24
Nici prea mult, nici prea putin
-
Cand rudele nu sunt de aceeasi parere ca mine avand in vedere deciziile politice
M-am simtit stresata
Comunitatea ar trebui sa te ajute sa “te ridici”
Ma relaxez uitandu-ma la un film
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Deloc
0
5
17.05.2025 08:51:20
În mare parte
Este important să te adaptezi comportamentului persoanelor pentru a putea rezolva un conflict pe calea comunicării.
Politica afectează comportamentul oamenilor în mare măsură, deoarece creează tensiuni legate de alegerea unui candidat. Un stres ar fi alegerile prezidențiale, deoarece vrem să luăm cea mai bună decizie pentru un viitor mai bun în țara în care locuim.
Am încercat să nu mă las afectată.
Are un rol important, deoarece te ajută să ți menții un moral ridicat dacă te înconjori de oameni cu gândire critică și realista, dar mai ales optimistă.
Plec în călătorii sau excursii și mă plimb.
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
6
5
17.05.2025 10:04:42
Rețelele sociale influențează percepția asupra vieții. Uneori provoacă anxietate și frustrare
Recent , am primit lecția adaptării la realitatea virtuală. Consider ca, ar trebui să ne întoarcem la tradițiile și valorile fundamentale. Realitatea virtuală poate distorsiona felul în care privim lumea.
În funcție de vârstă, politica afectează sănătatea mentală , in diferite forme. Pentru unii creează panică, pentru alții indiferentă, pentru cei mai mulți îngrijorare .
În timpul discuției îmi provoacă revolta , iar apoi trec prin filtrele proprii evenimentele din ultima perioadă
Socializarea și apartenența la un grup este esențială pt om. Mai ales când evenimentele sunt tensionate , oamenii au nevoie de răbdare , înțelegere și susținere din partea celorlalți.
Rugăciune ! Natura ! Somn ! Copii !
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
4
6
17.05.2025 10:15:52
Ma afecteaza foarte mult stirile negative, imaginile sau filmuletele agresive si incerc sa ma tin departe de ele de cativa ani
Cred ca nevoia si frica te invata multe despre rezilienta si adaptare.
Cred ca politica afecteaza sanatatea mentala mai mult decat am crede, sau decat am constientiza noi. Ma deranjeaza foarte mult ca nu sunt luate suficiente masuri pentru a proteja persoanele vulnerabile, copii, batranii, femeile.
M-au afectat mai mult la inceput aceste discutii. Treptat am invatat sa accept si sa inteleg si alte puncte de vedere. Acum tolerez mai mult persoanele care au pareri diferite
Comunitatea are un rol foarte important in mentinerea sanatatii mentale. Ar trebui sa cream cat mai multe comunitati sau organizatii pentru sprijin social.
Dupa o perioada stresanta incerc sa imi incarc bateriile prin conexiunea cu cei dragi, plimbari lungi, muzica, carti bune, mancare buna.
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
5
7
17.05.2025 14:26:57
Destul de mult , mai ales din politică.
Nu te contrazice cu omul beat și nebun.
Mult. Alegeri anulate turul 2.
M-am enervat pt că nu este războiul nostru, e al lor, fratricid, criză nu prea văd momentan, alegeri făcute prin lovituri de stat
Minor
La mare sau la munte, gen Brigada Diverse
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
3
3
17.05.2025 15:23:45
Ma afecteaza doar daca cred in acele stiri negative si ma raportez la ele. Daca doar le citesc fara a ma pune pe ganduri nu ar avea de ce sa ma afecteze. In general, la noi in tara stirile negative sunt mentionate pentru a crea panica si frica, in felul acesta putem fi mai usor manipulati.
In primul rand ar trebui sa ma preocupe viata mea individuala, fara a face comparatii cu viata celorlalti. De asemenea, e important sa nu ma raportez prea mult la exterior, ci la interior. E important sa ma construiesc din interior spre exterior, nu invers.
Cum spuneam anterior, este important sa ne construim din interior, sa avem grija de gradina noastra, astfel incat sa nu ne stresam de ceea ce se intampla in exteriorul nostru. Sanatatea mentala a oamenilor depinde de modul in care gandim. Atata timp cat ne ocupam de noi insine si ne focusam pe noi, pe gandire analitica si pe modul in care facem Rai din ce avem, nu ne vor influenta deciziile politice. Dar depinde de noi ce vrem. Daca vrem prea mult exterior, clar vom fi din ce in ce mai nefericiti. Cu totii am primit resursele necesare pentru a trai fericiti, dar depinde de noi daca vrem sa le vedem in noi sau alegem sa le cautam in lumea exterioara.
Aceste discutii sunt doar niste teste, ele au rolul de a crea panica, frica, razboi intre noi si manipulare. Aceste discutii sunt despre niste oameni care cauta puterea in exterior si nu in interior. Pentru ca nu ne invata nimeni ca puterea interioara conteaza. Acesti oameni care cauta puterea exterioara vor sfarsi tragic, iar pentru noi care suntem implicati indirect sunt doar niste teste. Alegi sa iei in considerare toata negativitatea sau alegi sa nu o bagi in seama. Da, alegerile conteaza la nivel colectiv, dar la nivel individual depinde de fiecare dintre noi cum are grija de gradina sa. Fiecare dintre noi ar trebui sa-si creeze o bula si sa invete cum sa stea pe energii de vibratie inalta. Toata tevatura are o energie de vibratie joasa care aduce frica, panica si astfel putem fi manipulati mai usor.
Orice stire/discutie negativa are o energie de vibratie joasa. Fiecare dintre noi este responsabil pentru sine. Fiecare trebuie sa se ocupe la nivel individual de sanatatea sa, atat fizica, cat si psihica. Cu cat stam in energii de frica si panica, cu atat nu vom putea vedea luminita de la capatul tunelului. In orice rau e un bine si in orice bine e un rau. Conteaza sa nu ne intereseze ce se intampla in exterior mai mult decat ce se intampla in interior. Conteaza sa facem ce putem, ce depinde de noi atat cat putem. Conteaza sa avem discernamant. Si conteaza sa nu ne punem prea multa baza in exterior, sa ne ocupam individual de viata/gradina noastra, de suflet.
Prin relaxare, ascult muzica de vibratie inalta/Reiki, fac meditatii/ imi asez gandurile/ scriu despre gandurile mele, citesc carti constructive, nu ascult stiri, nu deschid TV sau alte surse care se ocupa cu articole/informatii distructive, ies la o plimbare in parc/ fac sport.
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
2
0
17.05.2025 15:57:53
In trecut eram foarte afectata de nedreptate si voiam sa comentez, sa combat, sa nu las lucrurile sa treaca fara participarea mea. Acum, dupa ce am cautat sa inteleg alte opinii si am citit mai mult, atat despre cum functioneaza retelele sociale si cum promoveaza de fapt comentariile negative, cat si despre mecanismele psihice care stau in spatele anumitor actiuni, sunt mult mai putin afectata.
Ma uimesc mereu oamenii care au diverse handicapuri si reusesc sa gaseasca atata putere interioara incat sa depaseasca conditia si sa gaseasca noi modalitati de a trai cat mai normal. Citesc frecvent despre astfel de cazuri.
Cred ca in tara noastra a crescut foarte mult anxietatea legata de viitorul tarii in ceea priveste economia, educatia, siguranta. Ceva care m-a uimit a fost impactul social media asupra alegerilor. Asa s-a evidentiat foarte bine statistica asupra educatiei si a saraciei.
Am fost afectata atunci cand razboiul a inceput, pentru ca mi-a aratat ca nu am progresat fata de acum 100 de ani.
Cred ca are un rol foarte important si mereu ma simt mai bine cand vad ca oameni total necunoscuti ajuta fara sa astepte nimic in schimb si fac lucruri extraordinare.
Imi place sa dorm si sa calatoresc cu familia.
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Aproape zilnic
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
8
11
17.05.2025 16:26:14
suta la suta
tacerea
In masura incare o lasam sa ne afecteze
Pe mai multe planuri. Financiar + anxietate + discutii in contradictoriu pe aceste teme
In astfel de momente cred ca doar cei apropiati pot contribui cu adevarat in bine, nu comunitatea, pentru ca avem pareri diferite chiar si in aceeasi comunitate.
In primul rand prin a ma indeparta de sursele de stres si a-i cere ajutorul Lui Dumnezeu.
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
6
4
17.05.2025 18:37:55
Mediu
Reziliență: sa scot ce e mai bun din perioada agonizantă a campaniei electorale și în ciuda acestui fapt să îmi continui rutina zilnică pentru atingerea obiectivelor; adaptarea a fost să accept sa mă schimb pe mine ca persoană raportat la contextele nefavorabile întâmpinat și să îmi acord atenție, să mă prioritizez fără vinovăție pentru a-mi onora valorile personale
Depinde. Dacă politica nu ne afectează major siguatia, ne vedem de ale noastre Perioada acestei campanii a fost cumplită, e totuși vorba de ce se întâmplă în viitorul imediat apropiat, nu peste 100 de ani, iar schimbările radicale ne răvășesc toată planificarea noastră pentru senectute fericită în România
Destui de mult, mi am neglijat planificările, a stagnat progresul proiectelor mele pentru mai apărea câte o știre bombă sau pur și simplu am alocat timp să i cunosc pe candidați și contextul în care trăim
Major - indiferent de valență: pozitiv sau negativ
Liniște gândurilor acasă la mine, organizarea vieții, meditații, rugăciuni, conectare spirituală
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
6
6
17.05.2025 20:04:28
Destul de tare
E mentala discuția și, cumva, aceasta frica și incertitudine distribuita a ajuns la mine, doar că sunt conștient de asta și încerc să limiteze efectul
Da, și nu doar din cauza politicului, ci și măsurilor fiscale ce urmează a se implementa
Stres în teorie ce s-au propagat și în starea mea generala
Mare, dar depinde de comunitate
Greu de răspuns. În principiu, timp petrecut cu familia și energia pozitivă generată de copilul nostru
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Deloc
3
6
17.05.2025 23:16:18
Știrile sunt utile, dar într-adevăr mă supără și înfurie pe sistem.
Schimbă ce ține de tine și nu te consuma emoțional pentru ce nu ține de tine să schimbi.
Anxietate - în timpul alegerilor din 2024/2025.
Am investi foarte mult timp în a mă informa și a încerca să deschid ochii și altor oameni prin argumente concrete. Practic stresantă perioadă.
Crucial - dacă toți cei din jurul tău sunt deschiși la minte, vorbesc doar aducând argumente clare, sunt proactivi, fac ceva și se văd ca schimbare este în ei și prin ei, acei oameni sunt cei mai valoroși pentru mentalitatea noastră.
Merg în parc sau fac sport - destul de rar totuși și nu la câte știri negative sunt, mi-ar trebui sport în fiecare zi.
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
6
5
18.05.2025 02:45:26
Consider ca retelele sociale imi afecteaza destul de mult starea emotionala
Chiar si cele mai mici actiuni(ex.: sa ma spal pe fata, sa raspund la un mesaj) sunt victorii
Cred ca politica inflenteaza mult starea mentala a oamenilor. Alegerile 2024(concret intrarea lui CG in turul 2) + alegerile 2025(din nou, castigul unui extremist in turul 1)
Sunt afectata in toate sensurile, ca sa o spun direct. Ma consum in primul rand pentru situatia din tara noastra pentru ca imi doresc sa simt in siguranta, in al doilea rand pentru ca imi doresc sa dezvolt afacerea pe care o am si cu situatia asta imi este destul de greu si in al treilea rand, ma tem ca din cauza oamenilor care nu au o educatie(mai ales sociala si emotionala) toate "rolurile" femeii din epoca trecuta vor reveni ca si reguli.
Important
Ma izolez
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Deloc
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
23
20
18.05.2025 02:52:58
Destul de mult, nu pentru ca ar fi ceva rau la retelele sociale, ci mai mult pt ca oamenii sunt facuti sa tina minte lucrurile negative si sa puna accent pe ele. PLus ca nici algoritmul nu este prea bun, reusit doar sa amplifice aceste lucruri. Reteaua sociala nu este in sine un lucru rau, doar felul in care profita de slabiciunile umane pentru a capta atentia si a ne tine atenti cat mai mult la ele.
Rezilienta si adaptarea sunt lucruri extrem de importante insusite si aplicate de adulti in mod constient. Adica si copii o fac dar nu au la fel de mult context. problema e ca majoritatea adultilor(dpdv al varstei) nu sunt adulti si dpdv al gandirii si atitudinii. Cred ca rezilienta, adaptarea, acceptarea si empatia sunt ultimile lectii in viata de adult, unii le invata pe patul de moarte, altii niciodata si foarte putini le invata cand devin adulti, adipa le la 25 de ani (la 25 de ani termina cortextul prefrontal, dezvoltarea si oficial esti "adult")
Foarte mult, imi e frica ca politicienii sunt populisti, rau intentionati si sunt oglinda societatii. lipsita de emaptie, intelegere si gandire critica. Si din cauza lor trebuie probabil sa ma mut in alta tara.
Razboiul nu m-a afectata sa tare, adica suferinta acelor oameni ma intristeaza si ma face sa ma simt prost ca nu pot face prea multe sa opresc criminalii din Rusia, si nu numai, ca sunt si alte zone de conflict. Criza economica este cu dus si intors, sistemul economic actual pare mai mult o gluma proasta decat un sistem functional. e bazat pe sentimente si perceptie, decat pe date concrete, ceea ce e ciudat. Daca am proiecta functionarea electronicelor sau a sis mecanice pe sentimente, nimic nu ar merge corect. Alegerile politice, adica votul, sunt foarte problematice in schimb, ca vad multi romani cum o ard suveranisti, nestiind, ca ura asta a lor pt ceilalti o sa ii ingroape si maitare, tot pe ei. O sa trebnuiasca sa imi las familia si prietenii in urma. probabil. ca aici nu e de stat daca vine Rusia AKA Simion.
Comuiinitatea are rol foarte mare, dar in Romania, comunitatea si ajutorarea indivizilor de catre comunitate, sunt lucruri aproape inexistente.
Nu mi le reincarc, se tot adauga.
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Aproape zilnic
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Aproape zilnic
19
16
18.05.2025 08:37:35
Destul de mult
Vremurile sunt foarte dinamice și numai adaptandu-ne ușor, reușim să rămânem mulțumiți de ceea ce avem
Eu personal nu sunt afectata de politică, însă văd în jur cât de mult contează în viața de zi cu zi a oamenilor. Nu mai dorm noaptea, sau strică prietenii de o viață pe teme politice. Eu personal nu aș putea face asta, însă observ tot mai mult în jurul meu.
Ma îngrijorează, dar nu pot spune că îmi afectează (momentan) viața de zi cu zi. A
Omul este creat să fie social. Colectivitate poate schimba nu doar o stare de spirit, ci chiar mentalitatea cuiva.
Aloc timp pentru meditație. Mă gândesc cum am trecut prin perioada asta respectivă, pentru că mă ajută să mă simt mai puternică. Citesc mult, cărți relaxante (de călătorie, de exemplu) și ascult muzica preferată (jazz).
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
5
3
18.05.2025 16:30:21
50/50, depinde de stire
Moartea mamei mele mi-a dat o lectie dura despre viata
Alegerile prezidentiale din 2025
Frica si amanarea unor planuri
Un rol foarte important, mai ales ca omul este o fiinta sociala
Lenevitul
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Aproape zilnic
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Aproape zilnic
Deloc
Deloc
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
12
9
18.05.2025 21:57:40
Nu imi afecteaza buna functionare pe parcursul zilei, dar ma intristeaza si ma fac sa imi fac griji pentru viitor.
Ca oricat de rea ar putea fi o situatie anume, nu pot contra decat ce pot face eu, asa ca imi asum responsabilitatea doar pentru ceea ce tine de mine.
Din cauza lipsei profesionismului si lipsei de politicieni pregatiti pentru directia de dezvoltare occidentala.
Nu m-au afectat, cred ca o sa fie bine.
Un rol important, e bine sa avem pareri diferite dar sa ne respectam pacifist.
Ma plimb cu bicicleta.
Deloc
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
4
3
18.05.2025 21:59:54
Tind sa ma incarc uneori mai mult decat este nevoie cu știrile negative, in special cand e vorba de copii
Mereu e bine sa faci un pas inapoi si sa privesti lucrurile cu calm si cat se poate de obiectiv. Am învățat va exista situații neplacute ce nu pot fi schimbate dar pot sa ma adaptez si sa schimb modul in care ma afecteaza si cum actionez in ademenea situatii.
Incerc sa ma detașez de politica. Am observat ca nu doar sanatatea mentala ppate fi afectata ci si relatiile interumane.
De obicei la inceput am simtit o stare de tensiune. Dar pe parcursul trecerii timpului am invatat sa ma detasez
Comunitatea si psihologia colectivă impacteaza in special indivizii aflati in situatii mai delicate din punct de vedere fizic si psihic
Sport
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
6
4
18.05.2025 22:06:43
Ma afecteaza destul de mult, ma incarca cu tensiune si energie negativa. Ma simt mai anxioasa daca urmaresc stiri tot timpul
Am invatat ca trebuie sa iau o situatie asa cum vine, fara sa ma.implic prea mult emotional
Cu Calin Georgescu, au fost cateva zile im care nu am dormit cu gandul ca el va fi presedinte
La inceput am fost destul de afectata dar dupa ce m-am obisnuit cu ele, m-am adaptat
Foarte mare
Fac sport, ma plimb, ies cu catelul
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
4
5
18.05.2025 22:09:49
Foarte mult
Sa nu iau lucrurile ca atare si sa treaca o perioada pana ajung la o concluzie finala.
Foarte mult. Planuiesc sa cumpar o casa si orice decizie polita ma afecteaza in aceasta decizie.Chiar m.a facut sa anulez achiziționarea anul trecut.
Numai negativ!
Foarte mult, fara ea am fi orbi la ceea ce se intampla cu adevarat.
Alerg! Si ma deconectez de la social media in privinta stirilor.
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
4
8
18.05.2025 22:20:19
Rețele sociale îmi afectează starea emoțională atât în sens pozitiv, cât și în sens negativ în funcție de mesajul transmis. De obicei, petrec foarte puțin timp pe știrile negative, înțelegând faptul că nu mă ajută să fiu mai fericit și mai optimist, asa cum îmi doresc să fiu.
O lecție importantă despre reziliență și adaptare am invatat-o de când am schimbat chiria (vecini noi, locuri noi, etc).
Uneori politica afectează sănătatea mentală a oamenilor, mai ales în situații de criză (pandemie, război etc). Am simțit stres în pandemie când nu era foarte clar ce restricții erau necesare
Am simțit tensiune, insa a fost ușor de gestionat pentru ca am avut cu cine discuta toate aceste subiecte
Un rol important pentru ca este esențial sa poți discuta subiecte tensionate și sa le dezbați cu cei apropiați/grupul tău.
Alerg și ma odihnesc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
4
4
18.05.2025 22:51:03
Mare
Fii vigilent
Mult
Mult
Mare
Somn
Câteva zile din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
16
20
18.05.2025 23:14:57
Intr-o mare masura
Rezilienta si adaptarea la schimbare sunt factorii cheie atat in viata personala cat si in cea profesionala
O afecteaza si in functie de modul de prezentare a deciziilor politice in media, daca acesta este unul exacerbat, creste nivelul de stres al populatiei care urmareste media.
Astfel de discutii au avut un impact destul de puternic in contextul analizarii potentalelor efecte generate de astfel de evenimente.
Un rol esential, prin asigurarea de sprijin prin consiliere psihologica.
Petrecand timp in familie.
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
6
7
19.05.2025 10:03:42
Cred ca stirile negative au un impact destul de mare emotional dar depinde si ce tip de stiri. Unele persoane par mai afectate de stiri zilnice cu tragedii. Alte persoane sunt mai afectate de stiri apasatoare repetate cum era cele din pandemie unde mureau oameni si se insista continuu pentru a crea o panica generala si o frica de a iesi din casa, anxietate fata de boala etc.
Ai nevoie de mai mult timp decat crezi ca sa te obisnuiesti cu un lucru nou sau o locatie noua. Ca sa poti sa fii rezilient trebuie sa incerci pana nu ti se mai pare greu sau nou.
Cred ca politica in general poate afecta si genera milte sentimente de la bucurie la incertitudine, frica, asteptarea de a se intampla ceva. Multiple momente de stres am simtit in adoptarea catorva legi, de obicei legi care ma afecteaza direct cum ar fi marirea taxelor, legi de pedepsire a conducatorilor auto in diverse situatii.
Cred ca am fost afectata de aceste decizii, fiecare afecteaza alt aspect al fietii. Desi razboiul nu a fost la noi in tara este clar ca ne-a afectat economic, puteam intelege asta de cand a foat anuntat. De asemenea un razboi atat de aproape de granitele propriei tari te duce cu gandul ca si in lumea moderna orice se poate intampla in orice moment, traiesti putin cu frica posibil. Criza economica m-a afectat deoarece inseamna alta gestionare a finantelor, ca nu mai pot cumpara o casa etc. Subiecte tensionate precum alegerile creeaza anxietate din cauza incertitudinii si a faptului ca nu sta in puterea mea acea decizie
Cred ca o comunitate poate sa fie linistitoare sau creatoare de anxietate. In functie de directia discutiilor, se pot calma anumite sentimete sau te poti alarma mai tare.
Nu am o tehnica anume, plec in vacanta sau la tara.
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
2
10
19.05.2025 20:55:58
În mică măsură. Mă focusez pe propriile probleme.
Chiar dacă eu sunt o persoană calculată, care încearcă să își îndeplinească sarcinile din vreme, nu pot cere celor apropiați să aibă același ritm ca al meu. Am învățat că fiecare are propriul său ritm.
În mică măsură, întrucât fiecare e responsabil pentru propria situație și nu poți aștepta ca un politician să se gândească la binele colectivitatii pe care o reprezintă și, implicit, la al meu.
Crize de orice natură au existat dintotdeauna. Personal, încerc să nu mă încarc negativ și să iau lucrurile ca atare. Oricum, nu aș putea schimba soarta unui război sau să împiedic declanșarea unei crize economice. Pur și simplu, le văd ca pe niște provocări cărora trebuie să le fac față.
Sănătatea mentală depinde de tine ca individ, nu de comunitatea din care faci parte.
Ies în natură și fac trasee montane.
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
0
0
19.05.2025 20:59:32
În mica masura
Nu exista
Nu stiu
Putin
Puțin important
Odihnă/ călătorie
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
0
0
19.05.2025 21:17:33
Rețelele sociale îmi afectează starea emoțională moderat, mai ales când văd știri negative, pentru că îmi creează anxietate sau o stare de neliniște.
Am învățat că uneori e nevoie să accept ce nu pot controla și să-mi schimb perspectiva, nu situația. Asta m-a ajutat să fiu mai calmă și să merg mai departe, chiar dacă lucrurile nu merg cum îmi doresc.
Cred că politica poate afecta semnificativ sănătatea mentală, mai ales când deciziile luate influențează direct viața de zi cu zi cum ar fi accesul la servicii medicale, educație sau locuri de muncă. Am simțit stres în perioada pandemiei, când deciziile politice se schimbau constant și nu știam ce va urma. Incertitudinea și lipsa de claritate au creat multă tensiune.
Discuțiile despre război, criză economică sau alegeri mă afectează destul de mult. Mă fac să mă gândesc la nesiguranța viitorului și, uneori, mă simt copleșită. Încerc să mă informez, dar dacă devine prea mult, prefer să iau o pauză ca să-mi păstrez liniștea.
Cred că sprijinul social e esențial în perioade dificile. Doar să știi că ai pe cineva cu care poți vorbi sau care te înțelege face o mare diferență. Te simți mai puțin singur și mai puternic în fața problemelor.
După o perioadă stresantă, îmi place să merg la cinema cu prieteni, mă ajută să mă relaxez și să mă deconectez. Alteori, o vacanță scurtă e tot ce am nevoie ca să-mi reîncarc bateriile și să-mi schimb starea de spirit.
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
0
4
19.05.2025 21:25:26
Forte mult! In general știrile negative sunt prezentate foarte dramatic și asta crește sentimentul de neliniște și îngrijorare.
Că orice ți se întâmplă trebuie sa treci peste, chiar daca e greu întotdeauna există o rezolvare a problemelor apărute.
Cel mai mult afectează nesiguranță in viitor pe care deciziile politice o induc.
Foarte mult.si asta din cauza că nu au fost prezentate corect. Au fost prezentate că și când ar veni sfârșitul lumii și asta a produs și mai multă panica și nesiguranța.
Un rol major. Dar asta înseamnă și implicare din partea noastră în comunitate .
Cu uitatul la tv. Îți abate atenția de la griji și probleme.
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
7
7
19.05.2025 21:44:29
Nu prea folosesc rețele sociale. Nuanțe afectează
Întrebarea este puțin comprehensibila.
Activitatea politica influențează foarte diferit oamenii. Sunt oameni care sunt puternic afectați. Alți oameni sunt moderat afectați. Exista și oameni insensibili la viata politica.
Nu cred în iminenta unui război. Cred în iminenta unei grave crize economice. Alte subiecte ma afectează mai puțin.
Rolul comunității în momentele dificile este esențial. Solidaritatea comunității ajuta membrii ei care sunt mai puțin pregătiți sa treacă prin momente dificile.
De regula prin drumeții și prin practicarea de hobby.
Deloc
Deloc
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Deloc
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
7
0
19.05.2025 21:46:28
Încerc să nu mă las afectată și să mă gândesc dacă acțiunile mele au legătură cu acel eveniment negativ sau ce pot face pentru a îmbunătății diverse situații.
In momentul in care am ajuns intr-o funcție de conducere (acum aproximativ 9 luni). Am învățat foarte multe despre oameni, dar și despre mine.
Cred ca politica afectează sănătatea mentală a oamenilor atunci când nu te mai simți în siguranță. Simt un stres de fiecare dată când aud vorbindu-se despre război sau despre aspecte politice din Rusia.
Discuțiile despre război și criza economică îmi provoacă anxietate, insecuritate, teamă.
Un rol foarte important. De cele mai multe ori ofer ajutor și mă implic din diverse situații ale comunității, însă observ în jur tendința oamenilor de a instiga la ură și dezbinare, decât de a fi solidari.
Prefer o călătorie sau pur și simplu o ieșire cu prietenii (fie în aer liber sau nu). Îmi place să fiu înconjurată de oameni dragi, să împărtășesc experiențe, să rad, să ascult muzică, să dansez.
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
17
21
19.05.2025 21:46:50
In general nu ma uit la stiri pe retelele sociale sau la televizor dar imi apar notificari pe telefon si vad fara sa vreau. Cand ma duc acasa la mama, are mereu televizorul deschis, vad si aud stiri cateva minute, pentru ca o rog sa schimbe canalul. Ma afecteaza diferit, unele pana la lacrimi, altele pana la furie. De exemplu, aceeasi stire a avut ambele efecte in acelasi timp: un tanar "smecher" conducea o masina scumpa foarte tare, a intrat pe contrasens, ca nu avea el rabdare sa astepte ca toti ceilalti soferi si a lovit frontal o masina condusa de o tanara, care era gravida. Au murit amandoi soferii si un suflet nevinovat. Am plans mult de soarta mamei si a viitorului bebelus dar m-a infuriat maxim purtarea si viteza tanarului....Chiar m-am gandit ca trebuia sa moara DOAR EL!
Eu sunt o persoana rezilienta si usor adaptabila dar am si eu o "lupta" constanta, de cativa ani: lupta cu kilogramele in plus. Am vrut si am reusit sa tin postul Pastelui in 2025. Am mancat fara carne aproape tot postul (in general mananc putina carne, in acest post, am mancat de cateva ori), am mancat branzeturi, lactate si dulciuri in primele doua saptamani (asa faceam si inainte) dar dupa doua saptamani am decis sa tin post cum trebuie in 2025. In clipa in care am hotarat acest lucru, nu am mai avut nici o pofta de unt, de oua, de ciocolata. In Duminica Pastelui am mancat moderat, cu putina carne dar "m-am infipt" in branza si ciocolata....dar parca "nu mai intra". Nici nu am putut sa mananc o felie intreaga de cozonac. Lectie: daca vrei cu adevarat ceva, poti si vei reusi mai mult decat ti-ai propus!
Cred ca perioada de campanie electorala si perioada efectiva a alegerilor prezidentiale si locale afecteaza foarte intens foarte multa lume in orice tara. La noi, in Romania, ieri a fost punctul culminant. Cu doi candidati cu procentaj foarte mare la exit-poll, as zice chiar apropiat, cred ca inimile tuturor bateau foarte tare in milioane de piepturi, indiferent de votul dat. Eu nu urmaresc stirile dar ieri am urmarit "cu sufletul la gura" cum se schimbau cifrele, mai ales in diaspora si speram sa nu castige voturi...."locul 2". Relatiile dintre oameni devin tensionate. Ieri am fost foarte stresata sa citesc comentarii negative despre un intelectual, olimpic la matematica, un primar al Bucurestiului care a lasat ceva in urma si comentarii de lauda, de "adorare" a unui "personaj" agresiv, mincinos, oportunist. Stresul a fost intens azi la birou, cand....jumatate din colege erau "fierte" ca a pierdut Simion! Nu am spus nici un cuvant despre politica!
In general le evit. Sunt ingrijorata daca este implicat cineva apropiat sau cunoscut. Slava Domnului, nu a fost cazul!
Din pacate, atat la noi cat si in alte tari, orase mari, nu exista deloc spirit de comunitate. Eu fac tot ce pot sa creez grupuri, comunitati, inclusiv cu copiii....dar sunt cam singura care face asta. Nu renunt!
Merg pe jos, ascult muzica, stau pe spate pe canapea cu motanul pe burta mea.
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
6
6
19.05.2025 21:55:24
Consider ca depinde de ce valenta negativa au. Daca sunt stiri negative dar fara imagini cu impact emotional, le pot tolera mai bine decat cele cu imagini. In orice caz, ma afecteaza toate aceste stiri - fie ca e vorba de ceva profund si apropiat (alegerile politice din ro) sau razboaiele din lume, saracia, durerea…
Ca viata are suisuri si coborasuri :) si ca e bine sa invatam si sa “ride the wave” si sa confruntam lucrurile cu tact
Consider ca situatia politica poate afecta enorm sanatatea mintala - in special in momentul prezent, cu cresterea fascismului in lume. Pentrh mine, personal, intreaga anxietate legata de politica a inceput de cand a aparut AUR si fascismul si aveam teama ca George Simion va veni la putere. Apoi a venit nebunia halucinanta cu Georgescu (care m a surprins total) si pana in momentul present - pana cand a castigat Nicusor Dan presedintia.
Am fost mai anxioasa, mai agitata, mai usor de iritat…
Cred ca este cruciala comunitatea - prieteni, familie, oricine - oameni care sa iti fie alaturi
Somn mai mult; pictez; ascult muzica; imi elimin din taskuri si incerc sa fiu mai prezenta
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Aproape zilnic
Câteva zile din acest interval de timp
11
13
19.05.2025 21:56:21
Sunt de parere ca in contextul cultural actual rețelele de socializare sunt o mare parte a vieții cotidiene. Expunerea excesiva la știri negative, vești neplăcute sau videoclipuri cu un puternic impact emoțional interferează garantat cu starea de bine a oricui, in special a adolescenților și tinerilor, care sunt mult mai influențabili și predispuși schimbărilor emoționale. În principiu cu cât consumi mai mult conținut trist, negativ, tinzi să te simți și tu asemănător, deoarece mediul în care trăiești si lucrurile pe care le auzi sau le vezi îți influențează direct starea de spirit (fie în bine, fie în rău). Din păcate algoritmul acestor rețele de socializare nu distinge știrile negative de știrile pozitive, așadar cu cât consumi mai multe știri negative, cu atât algoritmul îți va arăta si mai multe postări asemănătoare, lucru care interferează garantat cu fericirea cuiva și îl poate face să creadă ca intreaga lume este "întunecată", "lipsita de speranță"
Sincer vorbind, simt că întreaga mea existența a fost o lupta care "a trebuit câștigată". Înca din primii ani ai copilăriei a trebuit să trec prin divorțul părinților, certurile și bătăile constante ale tatălui și mamei vitrege, despărțirea "sfâșietoare" de prima iubire :), fuga constantă după bani, mâncare, venit (deoarece nu am fost niciodată o familie înzestrata și personal a trebuit să învăț să ma descurc de la o vârsta frageda ca sa imi pot permite o viață cat de cat decenta), neînțelegerile de acasă, certuri si bătăi axate pe homofobia părinților față de mine, sentimentul ca nu ma încadrez "corect" în societate și ca sunt o persoana ciudata, singura trista. În orice caz, în ciuda provocărilor am reușit sa termin liceul, am un loc de munca stabil de aproape 3 ani de zile (am început sa lucrez din clasa a 10 a timp în care mergeam și la liceu). In prezent sunt in an terminal, clasa a 12 a, merg la serviciu (imi ador job-ul, este foarte creativ si am reusit sa trec si la statutul de manager), am fost votată ca șef de clasa si de consiliu al elevilor (eu organizez banchetul, festivitatea de final de an și albumul scoar, împreună cu sarcinile pentru clasa), învăț pentru bac & admiterea la facultatea de drept, toate acestea în ciuda situației de acasa, a oboselii sau a gândurilor negre pe care le mai am din când în când. Eu am maximă încredere în mine, și mi-am arătat mereu ca se poate indiferent de context. Ador că mi-am dovedit pe parcursul timpului ca "imposibilul" nu există atunci cand iti doresti cu adevărat să trăiești!<3
Sigur că da, în ultimele 6 luni să trăiești în România a fost o adevărată provocare.. Din păcate românii au fost nevoiți să aleagă intre extremism& naționalism și i o direcție pro europeană. Cred că simțit cu toții presiunea socială din ultimul timp, mai ales din partea susținătorilor partidului AUR sau a fostului candidat Călin Georgescu. În principiu parca "înnebunise lumea", țara era despărțită în 2 tabere bine definite. Ori erai "cu", ori erai "contra", iar presiunea socială se resimțea cu adevărat. Personal sunt mândră, fericită și împăcată ca am reușit sa scapam din această situație, ca am rămas in U.E. și că domnul Nicușor Dan a ieșit președinte!
A fost foarte stresant, în primul rand din familie. Părinții sunt "auriști" si "georgisti" înrăiți, insa dezinformați și lipsiți de argumente clare pentru care sunt pro pentru această direcție politica. Mi-a fost frică sa recunosc ca am votat cu Nicușor Dan, pentru ca ei deveneau foarte agresivi si violenți cand cineva vota cu acest candidat. A trebuit sa ma cenzurez in propria casa si sa păstrez liniștea în fața părinților, in timp ce postul Realitatea derula la volum ridicat pe fundal în ultimele 6 luni... Greu, a fost greu, dar binele a câștigat! Bravo, sunt încântată!!👏
Unul enorm. Datorită comunității și a celor apropiați reușim sa ne revenim dintr-o perioadă dificila. Un zâmbet, un cuvânt cald, sau doar sentimentul ca cineva te ascultă face diferența atunci cand ne confruntăm cu ganduri sau sentimente dificile. Fiți aproape de cei dragi, fiți buni cu străinii, deoarece fiecare are o poveste sau o povara in spate!
Imi place extraordinar de mult să ma plimb, sa ascult muzica si sa ma uit la oameni.. :) Sau sa merg in parcul Cișmigiu, la anticariate, la biblioteca, in second handuri, la filme, la restaurante (activități pe care le fac in mare parte singura pentru a ma putea reculege si reconecta cu sinele)
Câteva zile din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Aproape zilnic
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Mai mult de jumătate din acest interval de timp
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
Aproape zilnic
18
20
19.05.2025 22:07:49
Mediu
Adaptarea la modificarea climei
Mult,
Mediu
20%
Mă ocup de animalele și plantele din casa
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
5
4
19.05.2025 22:34:59
Intr-o mare masura in prima faza, dar stirile trebuie filtrate si verificate.
Cel mai bun exemplu recent este adaptarea la mediul toxic datorat perioadei alegerilor.
Este mult spus ca politica afecteaza sanatatea mentala a majoritatii, cel putin in mediul familiar mie, dar are un efect negativ uneori si duce la anxietate/ frica.
Am fost afectat intr-o oarecare masura, discutiile fiind des repetate, au creat o stare de disconfort.
Este important sa existe unitate si sustinere in momente critice, avem nevoie de un mediu familiar.
In general optiunile s-au restrans destul de mult, la mici reuniuni, citit, vizionat filme pe platforme de streaming, foarte rar iesiri.
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
3
3
20.05.2025 04:55:46
O fac în măsură moderată, mai ales atunci când vin dinspre un user în care am încredere.Imi creează o stare de nervozitate, vinovăție și agitație atunci când fac uz de ele în mod excesiv.
Faptul ca sunt o persoana care nu poate lucra dupa target și kpi-uri. Focusul pe care il pun pe detalii, verificările pe care le fac pe parcurs dar și stilul meu mai puțin structurat de lucru, mă împiedică să obțin rezultate atunci când vine vb de cantitate vs calitate. Am înțeles și acceptat acest lucru, fac eforturi pt a-mi îmbunătăți stilul de lucru dar încă sunt în proces.
Oarecum. Depinde cat de mult ancorat ești în realitatea politică. Am simțit un oarecare nivel de stres recent, în turul 2 al alegerilor prezidențiale, deoarece nu îmi doream să câștige extrema dreaptă și să mă văd nevoită să consider o posibilă mutare din țară. Am fost plecați 10 ani și ne-am repatriat relativ recent.
Nu știu. Nu îmi dau seama. Probabil nu suficient de profund pe termen lung. Pe moment mă pierd în diverse gânduri, mă mustră conștiința ca aș putea face mai mult pt cei afectați în mod direct și masiv de aceste subiecte, apoi mă pierd în activități diverse și încerc să ignor gândurile negative. In multe cazuri mă resemnez, acolo unde știu ca nu pot controla situația și încerc să mă focusezi pe ce este în controlul meu.
Enorm de mare. Te ajută să nu te simți singur, izolat, te ajută să rămâi în luptă, îți dă aripi, te propulsează.
By just doing nothing. Alteori socializarea ajută sau timp petrecut outdoor cu familia.
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Deloc
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
Câteva zile din acest interval de timp
Deloc
5
4
End of preview. Expand in Data Studio

Dataset Card: PsihoRo

Description

Survey collected in Romanian language about:

  • Impact of negative news / social media on emotions
  • Political stress and specific events
  • War / economic crisis / elections discussions
  • Community support & resilience
  • Self-reported PHQ-9 and GAD-7 scores + individual symptom questions

Structure

  • One row = one respondent
  • Columns include Likert-scale questions, open-ended answers, and computed PHQ-9 / GAD-7 scores

How to load

from datasets import load_dataset

ds = load_dataset("csv", data_files="PsihoRo.csv")

Citation

If you use this dataset in your research, please cite the associated PsihoRo paper:

@misc{ciobotaru2026psihorodepressionanxietyromanian,
      title={PsihoRo: Depression and Anxiety Romanian Text Corpus}, 
      author={Alexandra Ciobotaru and Ana-Maria Bucur and Liviu P. Dinu},
      year={2026},
      eprint={2602.18324},
      archivePrefix={arXiv},
      primaryClass={cs.CL},
      url={https://arxiv.org/abs/2602.18324}, 
}
Downloads last month
16

Paper for Alegzandra/PsihoRo